Platy jezdců rostou, spolu s tím i obavy z dalšího rozvoje

Massa, di Grassi, Formule E, Platy jezdců FE, eformule
Za první čtyři roky existence formule E platy jezdců několikanásobně vzrostly. Celkový průměr se pak zvedá i s příchodem některých jedinců. Panují proto obavy, kam až může hranice vyrůst a nepoškodit chod celé série.

Platy začínají být problémem. Nad gáží, na kterou si přijdou někteří z pilotů současného startovního pole formule E, vyjádřily týmy spolu s automobilkami obavy. Strach mají pochopitelně z dalšího růstu, který by mohl znatelně narušit stabilitu šampionátu.

Za poslední dvě sezony přitom hrstce závodníků, jež patří k hlavním tahákům šampionátu, odměny výrazně stouply. Podle informací si přijdou v přepočtu na bezmála 41 milionů korun. Suma pak nezahrnuje další aktivity, jenž jsou rovněž u mnoha pilotů velmi časté.

I když jde ve srovnání se sériemi jako formule 1 nebo NASCAR stále jen o „drobné,“ top piloti se již dostali na hranici jezdců IndyCar.

Není přitom v tajnosti, že formule E hlásá rétoriku efektivního nakládání s financemi. Ovšem spekulace o vzrůstajících platech jezdců napovídá opaku a v mnohých vzbuzuje obavy. Ne však u Audi.

PODOBNÁ TÉMATA: 

„Koneckonců formule E je místem, kde pilot dělá hlavní rozdíl,“ šéf závodního oddělení Audi Dieter Gass. „Platíte za to, čeho chcete dosáhnout. Pokud nejlepší jezdec stojí za to, že vyhrajete, tak to prostě zaplatíte.“

„Potenciální problémy vidím v růstu formule E, který je stále hodně rychlý. Vyroste až příliš? Na to si musíme počkat. Je příliš brzy na takové soudy,“ myslí si dále Gass.

Podobné obavy z příliš rychlého růstu vyjádřil i šéf týmu Panasonic Jaguar Racing James Barclay. Ten naznačil, že by série měla podniknout kroky k nastavení správného tempa růstu tak, aby všechny důležité složky byly i nadále v rovnováze.

Exkluzivní záběry nemaskovaného Porsche Taycan Sport