DP Plzně bude elektromobilní, ČEZ mu dodá čtyři elektroauta

Plzeňský dopravní podnik, elektroauta, elektromobily
Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) pokračují v budování elektromobilní části své flotily. Čtveřici nových elektroaut a stejný počet dobíjecích wallboxů dodá provozovateli plzeňské MHD společnost ČEZ ESCO.

Elektroauta jsou ideálním prostředkem do měst. Nevypouštějí škodliviny a jsou zároveň tiché, takže snižují dopravní hluk. Chceme jít v zavádění elektromobilů příkladem i dalším firmám a subjektům v našem městě i celém regionu,“ uvedl Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel PMDP.

„Jako jeden z největších českých dopravních podniků využíváme každodenně elektrickou trakci v podobě tramvají a trolejbusů k přepravě cestujících. Logicky navazující etapou je i postupné posilování elektrického pohonu v rámci naší flotily firemních aut.“

Zakázka zahrnuje dodání dvojice osobních vozů Nissan Leaf a dvou elektrododávek Nissan e-NV200. Dále pak i kvarteto wallboxů – profesionálních inteligentních dobíjecích stanic. Plzeňský městský dopravce při financování tohoto nákupu využil dotace z Národního programu Životní prostředí, který je zaměřen na municipality a jimi vlastněné společnosti.

Ve výběrovém řízení, které PMDP následně po obdržení grantu vypsaly, zvítězila společnost ČEZ ESCO. Elektroauta pokryjí běžné jízdy specialistů dopravního podniku po městě, role elektrododávek bude spočívat v rozvozu „botiček“ instalovaných na auta parkující v rozporu s předpisy.

NEPŘEHLÉDNĚTE:

„Provoz našich elektroaut zahájíme s dobíjením pomocí tzv. wallboxů, tj. pomalého dobíjení v místě jejich obvyklého stání v prostorách podniku. Budoucnost vidíme ve zřizování dobíjecích míst s vyšším výkonem a ve veřejném prostoru, např. na frekventovaných parkovištích, P+R, P+G, u obchodních center atd.,“ říká Jiří Kohout.

“Z projektu ZeEUS máme zkušenost, že problémem mohou být vysoké platby nabíjecího místa za rezervovaný příkon. Drahá elektřina by v takovém případě nebyla pro nás ani uživatele atraktivní. Proto uvažujeme zřizovat takové nabíječky poblíž tramvajových a trolejbusových tratí, kde mohou být napájeny přímo z trakce. Byla by to skvělá synergie, cenově dostupné řešení a navíc by odpadl problém s budováním přípojek.“

 „Zájem Plzeňských městských dopravních podniků o elektromobilitu registrujeme už delší dobu,“ říká Petr Ouška, ředitel úseku veřejná správa a komerční subjektyČEZ ESCO. „Předpokládaný denní nájezddodávaných vozů činí zhruba 100 km po Plzni a nejbližším okolí.Jde přesně o ten typ provozu, kdyužívání elektromobilů dává největší smysl.“

V USA se rozmáhá nový trend, truckeři blokují nabíjecí stanice Tesla

Zdroj: tiskové sdělení ČEZ